Bon Bini! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu Bon Bini! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu

Bon Bini!

Door: Harmke Siegersma

Blijf op de hoogte en volg Harmke

09 Februari 2015 | Curaçao, Curaçao

De eerste week

Die eerste nacht, die is vreselijk. Het is zo warm, het bed ligt niet lekker, je voelt je eenzaam en alleen en ik maak me druk om van alles en nog wat. Al met al de eerste nacht weinig geslapen. Gelukkig was het maar één nacht. De rest van nachten slaap ik lekker en begint alles een beetje te wennen. Ik ben blij dat ik die eerste nacht gehad heb ;)

Het appartementencomplex ziet er goed uit. Alles is goed onderhouden, het is netjes en er is prima ruimte. Niet groot, maar groot genoeg om vijf maanden door te brengen. Wij zijn niet de enigen die in dit complex zitten, in totaal zitten er nu drie mannen, vier vrouwen en een gezin. Al op de eerste dag heb ik kennis gemaakt met iedereen, en tot mijn verbazing zitten hier nog twee meiden uit Friesland, ja jongens, al ben je nog zo ver weg, die Friese taal kom je overal tegen. Ontzettend leuk en samen met hun heb ik dan ook mijn eerste dag(en) doorgebracht. Mijn huisgenootje is al druk bezig met stage lopen. De eerste dag heb ik meteen genoten van het prachtige weer en de geweldig mooie stranden hier. Heeerlijk.

Donderdag (5 februari) heb ik mijn kennismaking op stage gehad. Een erg leuke opvang die kinderen opvangt na schooltijd. Er zitten kinderen in de leeftijd van vier tot twaalf jaar en vrijwel elk kind heeft een achtergrond waarin verschillende problemen zich voordoen. Ik heb een rondje door de opvang gemaakt en het ziet er super leuk uit. Ik heb tekst en uitleg gekregen over het reilen en zeilen van de opvang. In Nederland ben je gewend zoveel mogelijk te weten en zo gestructureerd mogelijk te werk te gaan. Dat gaat hier even anders. Heel veel duidelijkheid heb ik op dit moment nog niet, de tijd zal het leren. Ik moet initiatief nemen en zelf op onderzoek uit gaan, dan kom ik er allemaal wel achter. Even wennen voor iemand die graag van tevoren duidelijk heeft hoe het gaat, anderzijds een mooie en vooral leerzame uitdaging voor mezelf.

Het afgelopen weekend heb ik vooral weer van de zon genoten. Ik heb een aantal stranden bezocht, ben opstap geweest, heb kennis gemaakt met een gezin waar ik zo nu en dan zal oppassen en ik heb het vooral ook lekker rustig aan gedaan. Alles op zijn tijd en vooral niet te snel willen, want ja, zo gaat dat hier.

Vanaf morgen gaat het echt beginnen. Dan begint mijn stage hier. En ik heb er zin in, na bijna een week om te hebben gehangen is het tijd voor actie en verlang ik naar een beetje structuur in het leven op Curaçao. Ik ben blij dat ik wat kan gaan doen, al hoe spannend het ook is natuurlijk. Ik ben benieuw hoe het zal gaan, ik ben er in elk geval klaar voor.

Mocht je het leuk vinden om mij een kaartje, brief of wat dan ook maar te willen sturen, kun je dat doen op het volgende adres:

Harmke Siegersma
Tampanjaweg 10H
Dominguito
Curaçao

Postcode daar doen ze hier niet aan en dat kennen ze dus niet. Komende week een stage week en in het weekend begint het carnaval, het feest van Curaçao. Ik ben reuze nieuwsgierig en ik heb er enorm veel zin in!

Leafs Harmke


  • 09 Februari 2015 - 18:55

    Renske ..:

    Hoi Harmke.Wat een andere wereld maar wel een mooie natuur en temperatuur beetje hot ,hier vies weer.Veel indrukken heb je opgedaan gaat je best lukken meid......leafs

  • 09 Februari 2015 - 19:32

    Moi:

    Super bliid om te lêzen dast t no nei de sin hast. Alle begjin is dreech ....
    n Hiel prot succes en wille moarn op dyn stage !!
    Leafs en n hiele protte xxxxxxxxx

  • 09 Februari 2015 - 20:29

    WenG:

    Moaie foto's! Liket hielendal net sa ferkeard dêr by dy. Foar immen by wa de dei normaliter nogal fol sit, sil it indie wol efkes wennen wêze

  • 09 Februari 2015 - 20:31

    WenG:

    En.... Sukses op de berneopfang moarn. Leafss.

  • 09 Februari 2015 - 21:13

    Esther De Boer :

    Wat een leuk verhaal weer!
    Fijn dat je goed kan slapen.
    De eerste nacht is altijd zo denk ik..
    Vooral omdat het inderdaad warm is en alles is nieuw!
    Goed te horen dat je zin in je stage hebt, dat de eerste indruk al goed is!
    Heel veel succes meid! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Harmke

Dare to live the life you've dreamed off. Go forward and make your dreams come true.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 24081

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: