Laatste loodjes - Reisverslag uit Berlikum, Nederland van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Berlikum, Nederland van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Harmke Siegersma

Blijf op de hoogte en volg Harmke

27 Januari 2015 | Nederland, Berlikum

Bon tardi!

Ja, dat zijn mijn eerste woorden in het Papiaments. Ik ben druk bezig met kleine beetjes van de taal te leren, en dat valt soms niet mee. Maar... het is erg leuk en leerzaam en zorgt ervoor dat ik goed voorbereid op reis ga.

En zeg... Wat gaat de tijd toch ontzettend snel!
Over een week zit ik al in het vliegtuig en vlieg ik op dit tijdstip ergens boven de Atlantische oceaan. Is het niet geweldig? Ik heb er in elk geval super veel zin in.

Anderhalve week terug heb ik kennis gemaakt met de twee meiden waarmee ik het appartement deel. Super spannend, maar het was oh zo gezellig. We hebben drie uur lang over van alles en nog wat gekletst. Het belangrijkste was dat het klikte. We hebben leuke gesprekken gevoerd en met elkaar kennis kunnen maken.

Momenteel ben ik al druk bezig met mijn koffer in te pakken. En ik kan je zeggen, dat valt niet mee. Wat moet ik wel mee en wat laat ik thuis? In welke koffer doe ik welke spullen? En ga zo maar door. Ik ben gelukkig aan een heel end en tot nu te past alles in de koffer. Al zal ik het er misschien nog een aantal keer uithalen en opnieuw in de koffer doen.

Deze week nog de laatste gesprekken voor school en dan zit het eerste semester er voor mij op. Dan hoop ik alles met een voldoende te hebben afgesloten en kan ik me volledig focussen op mijn stage in Curaçao. De laatste loodjes zijn het zwaarst, maar diezelfde laatste loodjes vliegen in een noodgang voorbij.

Mijn volgende post zal naar alle waarschijnlijkheid van het mooie Curaçao komen, tot dan!

Leafs Harmke

  • 27 Januari 2015 - 14:42

    Coby :

    Topper hiel soad suc6

  • 27 Januari 2015 - 14:54

    Jolanda:

    Succes met de laatste loodjes!!!

  • 27 Januari 2015 - 20:24

    Amanda:

    spannend sis, wat leuk dast al efkes kennismakke hast.
    De winterjas hoecht yn elts gefal net mei :-)
    Goeie reis!

  • 27 Januari 2015 - 22:48

    Hannique:

    Spannend hoor - we komen nog wel ff afscheid nemen!

  • 01 Februari 2015 - 16:42

    WenG:

    Lekker genietsje fan alles Harmke! Wij binne benijd nei dyn ûnderfiningen. Leafss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Berlikum

Harmke

Dare to live the life you've dreamed off. Go forward and make your dreams come true.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 24079

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: