Time flies! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Harmke Siegersma - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Harmke Siegersma

Blijf op de hoogte en volg Harmke

08 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

Jeetje mina, wat kan de tijd dan opeens snel gaan. Ik zit alweer een dikke maand op Curaçao en heb het nog altijd reuze naar mijn zin. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag gemaakt heb, eens kijken waar ik ben gebleven.

Eind februari heb ik op een zondagochtend een kerkdienst bijgewoond. En geloof me, dat is niet wat we in Nederland gewend zijn. Zo veel swingender, indrukwekkender en ja zelfs de preek sloeg aan bij mij. Ik moet wel eerlijk zeggen, ik zou niet wekelijks naar de kerk gaan, gewoon omdat het niet bij me past. Maar het was gaaf om het eens mee te maken en te zien.
Daarnaast is ook ons derde huisgenootje aangekomen, nu zijn we compleet en kunnen we er een gave tijd van maken met ons drieën.

De stage begint steeds leuker te worden. Ik ben meer gewend aan alles, de cultuur, de samenleving, de manier van opvoeden etc etc. het begint ‘normaal’ te worden en je past je enigszins aan de normen en waarden van hier aan. Dat past niet altijd bij je, maar je gaat er gewoon in mee. De kinderen geven je zoveel liefde, regelmatig een knuffel of een aai over de bol betekent veel voor deze kinderen. Ik ben blij dat ik dat kan en mag doen en er voor kan zorgen dat deze kinderen een kan hebben op een goede toekomst en niet op het verkeerde pand belanden. Zekerheid heb je nooit, maar het is het proberen altijd waard!

De stranden zijn nog steeds mooi. Ik heb ondertussen mijn eerste snorkelervaringen opgedaan en WAUW! Het is niet alleen boven water mooi, ook onder water is de natuur prachtig. Een onderwater camera heb ik niet mee dus jullie zullen het moeten doen met mijn woorden en jullie eigen inlevingsvermogen. Zoveel mooie vissen onder water, niet te geloven dat je daar kan en mag tussen zwemmen. Groot en klein, geel, groen, blauw of paars, gestreept of juist niet, het is werkelijk waar een prachtig gezicht. Ik ben blij met mijn snorkel set en ga dit echt wel veeeel vaker doen. De eerste keer was wat onwennig en onhandig, maar oefening baart kunst, zo ook met dit. Ik vind he schitterend om te doen en op elk strand waar ik kom, neem ik een duik in het water en gaat de snorkel set natuurlijk mee!

Ondertussen dwaal ik ook regelmatig in Willemstad rond en ontdek ik steeds weer nieuwe plekken. Het is mooi en zo lekker zomers. Ik word er altijd vrolijk van. Die mooie huisje, de leuke souvenir kraampjes, de enthousiaste en spontane mensen, het is hier allemaal.

Afgelopen weekend zijn we naar de struisvogelfarm geweest, en het was eruug leuk. We hebben een rondleidende tour gemaakt van z’n veertig minuten. Een gave belevenis die zeker de moeite waard is. Ook de gids vertelt op een leuke manier zijn verhaal. Tijdens de tour hebben we de struisvogels eten gegeven, mochten we op een struisvogel ei staan en mocht je het ei natuurlijk even vast houden. Een hele ervaring rijker.

Ondertussen is het vandaag alweer zondag en zit het weekend er na vandaag op. Ik heb een bijbaantje gevonden in de kinderopvang om toch wat extra geld te verdienen. Financieel valt het tegen. Het is niet duur, maar ook zeker niet goedkoop hier, en geld wil rollen, dus moet ik werken. Vanmiddag nog even genieten van de mooie stranden en de natuur boven en onder water.

Ik geniet met volle teugen, en hoop dat jullie dat ook doen. Het leven is kort, dus geniet er maar van. Voor je het weet is het voor bij!

Dikke tut Harmke

  • 08 Maart 2015 - 14:23

    Esther De Boer :

    Wat een ontzettend leuk verhaal weer!
    Heerlijk genieten. Geniet gewoon mee tijdens het lezen

  • 08 Maart 2015 - 15:54

    Beth Siegersma:

    Hoi Harmke fijn om te lezen dat je het naar je zinhebt was eerstwel wennen, dat is nu voorbij mooi dat je een baantje hebt en leuk werken met de kinderen een ervaring rijker.wens je nog veel succes leafs van janneke en beth.

  • 08 Maart 2015 - 17:15

    Janny :

    Hoi Harmke, Leuk dat je het naar je zin hebt geniet er maar van deze ervaringen pakken ze je niet weer af. Dikke Kuffel Janny

  • 08 Maart 2015 - 17:30

    WenG:

    Hoi meissie, mooi om te lêzen dast do it sa nei it sin hast. Je wurde hast jaloersk. Fan de tûzen telsjes en fertelsjes hast der al in mooi protte meimakke. Fantastysk dochs! Wy sjogge al wer út nei dyn folgjende belibbenissen. Te otro bia subrina! Leafss!

  • 08 Maart 2015 - 19:38

    Moi:

    Hoi leave. Super fijn om te lêzen dast t sa goed nei de sin hast.
    En al die moaie dingen dy't op dyn paed komme. Genietsje der fan.
    Enne .... beppe foen t hielendal te gek om efkes te skypen en dyn stem te hearen !!
    Mi ta stimabo !!

  • 08 Maart 2015 - 20:15

    Johannes:

    Hey Harmke een mooi verhaal, mooi dat je je plekje gevonden hebt. Pluk de dag en geniet. Dikke tȗt en tot gau. Heit

  • 11 Maart 2015 - 09:23

    Griet:

    Hoi Harmke fijn dat je het naar de zin hebt, zo als je schreef het leven kan kort zijn dus geniet ,dit pakt niemand je meer af liefs griet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Harmke

Dare to live the life you've dreamed off. Go forward and make your dreams come true.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 24057

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 08 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: